TJA’nın nöbet eylemi devam ediyor: Gerçekler karanlıkta kalmayacak
Özel Batman Şifa Bakım Merkezi’nde yaşandığı öne sürülen işkence, cinsel taciz, tecavüz ve şüpheli ölüm iddialarına karşı TJA’nın başlattığı oturma eylemi dördüncü gününde sürdü.
Haber Merkezi– Tevgera Jinên Azad (TJA), Özel Batman Şifa Bakım Merkezi’nde yaşandığı iddia edilen işkence, cinsel taciz, tecavüz ve şüpheli ölüm vakalarına ilişkin başlattığı oturma eylemini dördüncü gününde de sürdürdü.
Batman Adliyesi önünde gerçekleştirilen nöbete Siirt’ten gelen çok sayıda kadın ile DEM Parti Milletvekili Sebahat Erdoğan Sarıtaş katıldı. Eylem alanında “Tacize, tecavüze ve her türlü şiddete karşı nöbetteyiz” pankartı açılırken, katılımcılar sık sık alkış ve düdüklerle tepkilerini dile getirdi.
Nöbet sırasında “Çocuk istismarının affı olmaz”, “Gerçekler karanlıkta kalmayacak”, “Şifa Bakım Evi kapatılsın”, “Tacize, tecavüze dur de” ve “Toplumsal vicdan için adalet” yazılı dövizler taşındı.
‘Kürdistan laboratuvar olarak kullanılıyor’
Eylemde konuşan DEM Parti Milletvekili Sebahat Erdoğan Sarıtaş, Kürdistan’da uzun yıllardır sürdürülen savaş politikalarının yanı sıra dil, kültür ve yaşam alanlarına yönelik baskıların toplumsal tahribata yol açtığını söyledi.
Bölgenin adeta bir “laboratuvar” gibi kullanıldığını ifade eden Sabahat Erdoğan Sarıtaş, yaşananların yalnızca Batman’la sınırlı değerlendirilmemesi gerektiğini belirtti. Sabahat Erdoğan Sarıtaş, söz konusu iddiaların aydınlatılması gerektiğini vurgulayarak, suçların karanlıkta kalmasına göz yuman ya da üzerinin örtülmesine katkı sunan herkesin sorumluluk taşıdığını dile getirdi.
Nöbet sürecek
Oturma eylemi, “Batman uyuma, iradene sahip çık”, “Hakikatler karanlıkta kalmayacak” ve “Bê deng nemîne” sloganlarıyla sona erdi.
TJA, Özel Batman Şifa Bakım Merkezi’ne ilişkin iddiaların aydınlatılması ve sorumluların yargı önüne çıkarılması talebiyle başlattığı nöbet eyleminin yarın saat 15.00’te Batman Adliyesi önünde beşinci gününde de devam edeceğini açıkladı.