Kobanê’de katliamların yıl dönümünde yürüyüş

Kobanê’de 2015’te IŞİD’in, 2020’de ise Türk SİHA saldırısının yol açtığı katliamların yıl dönümünde yüzlerce kadın ve kent sakini yürüyüş düzenledi.

Kobanê - 25 Haziran 2015’te, IŞİD’in gerçekleştirdiği en korkunç suçlardan biri yaşandı. Çeteler Kobanê kentine ve kırsalına saldırarak bir katliam yaptı. Bu saldırıda çoğu çocuk, kadın ve yaşlı olmak üzere 200’den fazla sivil hayatını kaybetti.

IŞİD’in Kobanê halkına yönelik katliamlarından beş yıl sonra, 23 Haziran 2020’de, Türk devleti bir insansız hava aracıyla Halincê köyüne saldırı düzenledi.

Kobanê’nin doğusunda bulunan Helincê köyündeki saldırıda, 2005 yılından bu yana çalışmalarını sürdüren Kongra Star’ın yöneticileri hedef alındı. Bombardıman sonucunda Kongra Star Koordinasyonu Üyesi Zehra Berkel, Şêran Kongra Star Yöneticisi Hebûn Mele Xelîl ve Kongra Star Koordinasyonu üyesinin annesi olan ev sahibi Emîne Weysî yaşamını yitirdi.

Kongra Star, bugün iki katliamda yaşamını yitirenleri anmak için kitlesel bir yürüyüş düzenledi.

Yürüyüşe yüzlerce kadın ve Kobanê halkı katıldı. Katılımcılar “Şehitler ölmez” ve “Kadınlar özgürlük için yaşar” sloganları attı. Yürüyüş sırasında, Şehit Aileleri Meclisi Eş Başkanı Sara Xelil bir konuşma yaptı. Konuşmasında, kaybettikleri yoldaşlarının anısını yaşatmaya devam edeceklerini ve hedeflerine ulaşana kadar mücadeleyi sürdüreceklerini vurguladı.

‘Büyük fedakarlıklarla kazanımlar elde ettik’

Yürüyüşe katılan Adle Bekir, kadınların elde ettiği kazanımların büyük fedakarlıkların ürünü olduğunu belirtti. Rojava kadınlarının özgürlük projesini benimsediğini, büyük bir inançla savunduğunu ve bu mücadeleyi hayatın tüm alanlarına yaydığını söyledi. Adle Bekir, devrim yıllarında bunun ağır bedelleri olduğunu ancak önemli kazanımlar da elde edildiğini ifade etti. Adle Bekir, şunları söyledi:

“Kadınları düşman gören herkese karşı mücadeleyi durmaksızın sürdürmeye çağırıyoruz. Bugün katliamın yaşandığı yere dönmek yaralarımızı yeniden açsa da öfkemizi ve kararlılığımızı da tazeliyor. Biz kadınlar hakkımızdan vazgeçmeyeceğiz ve yoldaşlarımızı ve halkımızı sonuna kadar savunmaya devam edeceğiz.”

'Bu acıları unutmayacağız'

Cihan Bozan da, öfkelerini mücadele gücüne dönüştüreceklerini söyledi ve “Bugün bu yürüyüşe katılan herkes bu katliamların bir parçasını yaşadı. Öfkemiz büyük ve bunu intikam gücüne dönüştüreceğiz. Bu acıları unutmayacağız” şeklinde konuştu.