Kürt aktivist Soheyla Matai elektronik kelepçeyle tahliye edildi

“Jin, Jiyan, Azadî” eylemleri sonrasında hapis cezasına çarptırılan Kürt aktivist Soheyla Matai, cezasının kalan kısmını elektronik kelepçe ve hareket alanı kısıtlaması altında dışarıda tamamlamak üzere serbest bırakıldı.

Haber Merkezi – “Jin, jiyan, azadî” ayaklanması sırasında gözaltına alınan Kürt sivil aktivist Soheyla Matai, Senendec (Senneh) Islah ve Rehabilitasyon Merkezi’nden tahliye edildi. Matai’nin, altı aylık hapis cezasının kalan kısmını elektronik kelepçe ve belirlenmiş hareket alanı kısıtlaması altında dışarıda tamamlayacağı bildirildi.

İnsan hakları kuruluşlarının aktardığı bilgilere göre Soheyla Matai, 14 Haziran 2026’da Dehgolan Devrim Mahkemesi’nin 102. İnfaz Şubesi’ne çağrıldıktan sonra cezasının infazı için gözaltına alınarak Senneh Islah ve Rehabilitasyon Merkezi’ne gönderildi. Soheyla Matai, 22 Haziran’da ise elektronik kelepçe uygulamasıyla serbest bırakıldı.

Daha önce kefaletle bırakılmıştı

Soheyla Matai daha önce 11 Mart 2025’te Dehgolan’da güvenlik güçleri tarafından gözaltına alınmış, bir süre sonra kefaletle geçici olarak serbest bırakılmıştı. Hak örgütleri, ilk gözaltı sırasında hakkında herhangi bir yargı kararının sunulmadığını, avukat ve aile görüş hakkından mahrum bırakıldığını belirtti.

Soheyla Matai’nin, Dehgolan Ceza Mahkemesi tarafından “rejim aleyhine propaganda yapmak” ve “İran dışındaki medya kuruluşlarında yayın yapmak” suçlamalarıyla altı ay hapis ve üç yıl ertelenmiş hapis cezasına çarptırıldığı aktarıldı.

Söz konusu davanın, Senneh’de 8 Mart Dünya Kadınlar Günü etkinliklerinin ardından gerçekleştirilen gözaltı sonrasında açıldığı belirtildi.